Questions about the H1

Discussion related to the Garmin GPSMAP H1 series GPSr
Post Reply
Domi93CH

Questions about the H1

Unread post by Domi93CH »

*** please review forum posting guidelines ***
original
Hallo zusammenIch habe gpsrarchive noch einmal durchsucht, eigentlich um Neuigkeiten über die GPSmap 67 zu finden.und dann überraschenderweise festgestellt, dass es jetzt eine GPSMAP H1 gibt, die voller Fehler ist. Einige Beiträge, insbesondere solche mit Bildern, bei denen einige der Bilder einfach zu groß sind (Connect IQ).Nun zu den Fragen:1. Hat der H1 auch das gleiche Problem mit den schlechten Abstiegs-/Aufstiegswerten? Laut meiner 67 ist der Berg gestern offenbar innerhalb von 4,5 Stunden einfach um 140 Meter gefallen.2. Downgrades scheinen nun wieder möglich zu sein, allerdings mit einem erzwungenen Reset. Mit der GPSmap 64 können Sie die Versionsnummer per Software ändern, um den Reset zu umgehen. Ist das auch mit den neuen Firmware-Dateien möglich?3. Funktionieren Connect IQ-Datenfelder noch mit diesem Gerät?Ich werde das Ganze im Auge behalten und je nachdem, wie sich die Fehler und Updates entwickeln, werde ich mir vielleicht einen H1 zulegen und den 67er weiterverkaufen.
MikeD

Re: Questions about the H1

Unread post by MikeD »

I think this is what Google translate makes of this post
Google Translate wrote:Hello everyoneI searched gpsrarchive again, actually to find news about the GPSmap 67.and then surprisingly realised that there is now a GPSMAP H1 that is full of errors. Some posts, especially those with images where some of the images are simply too large (Connect IQ). Now to the questions:1. Does the H1 also have the same problem with the poor descent/ascent values? According to my 67, the mountain apparently fell by 140 metres within 4.5 hours yesterday.2. Downgrades now seem to be possible again, but with a forced reset. With the GPSmap 64 you can change the version number by software to avoid the reset. Is this also possible with the new firmware files? Do Connect IQ data fields still work with this device? I'll keep an eye on the whole thing and depending on how the bugs and updates develop, I might get an H1 and resell the 67er.
JungleJim

Re: Questions about the H1

Unread post by JungleJim »

Domi93CH wrote: Sun Oct 19, 2025 9:32 am Hallo zusammenIch habe gpsrarchive noch einmal durchsucht, eigentlich um Neuigkeiten über die GPSmap 67 zu finden.und dann überraschenderweise festgestellt, dass es jetzt eine GPSMAP H1 gibt, die voller Fehler ist. Einige Beiträge, insbesondere solche mit Bildern, bei denen einige der Bilder einfach zu groß sind (Connect IQ).Nun zu den Fragen:1. Hat der H1 auch das gleiche Problem mit den schlechten Abstiegs-/Aufstiegswerten? Laut meiner 67 ist der Berg gestern offenbar innerhalb von 4,5 Stunden einfach um 140 Meter gefallen.2. Downgrades scheinen nun wieder möglich zu sein, allerdings mit einem erzwungenen Reset. Mit der GPSmap 64 können Sie die Versionsnummer per Software ändern, um den Reset zu umgehen. Ist das auch mit den neuen Firmware-Dateien möglich?3. Funktionieren Connect IQ-Datenfelder noch mit diesem Gerät?Ich werde das Ganze im Auge behalten und je nachdem, wie sich die Fehler und Updates entwickeln, werde ich mir vielleicht einen H1 zulegen und den 67er weiterverkaufen.
The ascent and descent numbers are comparable to my GPSMAP 67, and the H1 will also report figures that are too high. So apparently no improvements in that area.

Firmware downgrades have always been possible on the newer devices, it’s only that the procedure is not widely shared. But to downgrade you need to copy the GUPDATE.GSP file of the version you want to the Garmin folder, and then copy an empty file called FORCE.TMP, also to the Garmin folder. On startup the device will ask to reinstall the software. I believe you lose your settings on a downgrade, but not sure since I’ve never felt the need to downgrade.

And Connect IQ data fields will work, but the developers will need to update their Connect IQ apps to support the H1.

PS: please post in English, that way only one person (you) needs to run the text through Google Translate instead of everyone reading your post.
Current: GPSMAP H1, inReach Mini 2 - Previous: GPSMAP 67, inReach Messenger, GPSMAP 66sr, Oregon 700, Dakota 20, Edge 1040, Edge 1030 Plus, Edge 1030, Edge 520 Plus, Edge 520
Post Reply

Return to “GPSMAP H1”